Online fejlesztés a balatoni turizmus számára

2022. július 27.

A Bahart a Delta Systems-szel együttműködve folytatja digitalizációs terveit.

2022 nyarára a megújult arculatú BAHART (Balatoni Hajózási Zrt.) nem csak új menetrenddel, de a Delta Systems által szállított online jegyvásárlási fejlesztéssel is készült a turisztikai szezonra. A kiemelt turisztikai régió ikonikus – idén 176. hajózási szezonját élő – vállalata emellett számos további technikai újításon dolgozik, melyek szállítója a Delta Systems. Veigl Gábort ( kiemelt képünkön) a BAHART vezérigazgatóját kérdeztük többek között az idei turisztikai forgalomról, illetve a BAHART jövőbe mutató terveiről.

Két koronavírussal érintett évet követően az idén először bevezetett online jegyvásárlási lehetőséggel mekkora utasközönséget céloztak meg és mit várnak a fejlesztéstől?

Tavaly a személyhajózásban 650 ezer, a komphajózásban 1,3 millió utast szállítottunk, ennek nagy részét természetesen a júliusi-augusztusi főszezonban, komp utasforgalomban pedig 24 éves rekordunk dőlt meg. A számok alapján az idei év erősen indult, hiszen mind a komphajózásban (+25%), mind a személyhajózásban (+73%) jelentősen meghaladtuk az előző évi forgalmat. A jelenleg tartó szezonban az online jegyvásárlással elsősorban a személyhajózásban részt vevő utasainkat célozzuk meg, a komphajózásban egyelőre a gyalogos és kerékpáros utasokat, később minden más utasszegmenst is. A személyhajózásban becsléseink szerint az online jegyek arányára 10-20%-ot tesz majd ki, ez a jövőben vélhetően növekedni fog.

Mindezt a forgalmat hány vízi úton, illetve hajón kell elképzelnünk?

A BAHART jelenleg 4 kompot és 16 személyszállító hajót közlekedtet folyamatos utasforgalomban. Hajójáratainkat a 2 kompkikötőn kívül 17 személyhajó-kikötőben érik el az utasok. A kompok és a települések közötti személyhajó-járatok mellett a nagyobb kikötőkből sétahajó, bulihajó, illetve az elsősorban gyermekeket célzó varázshajó járatokat is indítunk. A tömeges indulásokon túl egyedi programhajók is színesítik a választékot, és természetesen olyan eseményekben is közreműködünk, mint a Balatonátúszás, vagy a Kékszalag.

A BAHART elképzeléseibe, fejlesztéseibe, digitalizációs törekvéseibe hogyan illeszthető be az online jegyvásárlás projektje, várhatóak-e további fejlesztések, kényelmi szolgáltatások?

A jelenleg elindult online jegyértékesítési felület a BAHART nagyobb ívű digitalizációs törekvéseinek csak az előszobája, ezt további újdonságok követik majd, melyben természetesen számítunk a Delta Systems szakértelmére. A kompkikötők teljes felújítását és átépítését követően lehetővé válik majd a gépjárművel érkező utasok bevonása is az online értékesített jegyek körébe, ezzel várhatóan jelentősen csökkenni fog az autósok által tapasztalt várakozási idő a kompkikötőkben. A személyhajó-kikötőkbe a következő időszakban az utastájékoztatást elősegítő elektronikus kijelzők kerülnek felszerelésre, az újdonságok sora pedig jegyautomaták telepítésével folytatódik, mely az online és a jegypénztári értékesítés mellett egy harmadik, kényelmes lehetőségként kapcsolódik be a jegyváltási módok közé. A munkafolyamatok automatizáltságának támogatása, és a részletes üzleti adatok elérése érdekében indult el a flottamenedzsment rendszer, illetve folyik a legmodernebb technikai elvárásoknak megfelelő 4 új balatoni hajó építése is.

Általános jelentkezés

[contact-form-7 id="239014"]

Kérdése van?

Írjon nekünk!

Popup

Formátum: 063012345678

GDPR